God moet zijn marketingstrategieën flink herzien wil hij mij overtuigen een religieus bestaan te leiden (of te lijden). Tot nu toe blijkt zijn doelgroepcommunicatie van dusdanig niveau dat slechts sommigen onder ons in zijn bestaan geloven; echter gaat er vaak nog wat mis met de juiste boodschap overbrengen. Een groot deel van zijn geweldige ideeën zorgen door een foutieve communicatiestrategie voor een gigantische misinterpretatie bij de doelgroep.
Net als een door een mislukte campagne gekwelde marketingstrateeg zit hij nu vast met zijn handen in het haar; hij had nooit moeten overstappen op print media. Zijn intrusies en personal marketing waarin hij mensen van dichtbij benaderde waren vrij solide. Ook de narrowcasting met underdog figuren op een podium verliep vele jaren terug nog redelijk soepeltjes; maar helaas begint zijn dubbeldikke ‘magazine’ in de nieuwste uitgaven steeds meer op een glossy te lijken. Allemaal mooie (en vaak ook pikante) verhaaltjes vol met bekende personen die de meest ongeloofwaardige dingen meemaken. Net als popsterren stijgt ook hun beroemdheid pas na hun dood. En net als bij sommige popsterren wordt ook gezegd dat ze misschien toch nog wel in leven zijn, sommigen herrijzen zelfs opeens uit hun dood.
Onze lieve Heer heeft zijn redacteuren dan ook helaas niet meer in de hand. De distributiecentra breiden uit en zijn niet meer te stoppen. De lezers van de inmiddels verschillende ‘glossy’s’ krijgen steeds meer begrip voor de situaties van de ‘popsterren’ en zijn in alle staten om hun helden te verdedigen. Eén foute opmerking over een popster en je krijgt het voor je kiezen.
Ik kan alleen nog maar zeggen: ‘Leave Britney alone!’